VENE KEELE AINEKAVA
Algaste
Teema nr | Kõne- ja sõnavara arendusteemad | Grammatika käsitlus | Tundide arv | |
---|---|---|---|---|
Kuulamine | Rääkimine Kirjutamine Lugemine | |||
T. l | Esimene kohtumine• | Asesõnad /я,ты, он, oнa, мы, вы, они/ Pöördelõpud- olevikus, minevikus Küsisõnad: Kui vana? Kuidas? Millal? Kellena? Kes?Mis? Meessoost, naissoost, kesksoost nimisõnad | 2 | 8 |
Tervitamine | Foneetika: ж, ц, ч, ш, щ, з | |||
Tutvumine | ||||
Tänamine | ||||
Töö ja õppimisega seotud sõnavara | ||||
T.2 | Rõõm jälle näha! | Pöördelõpud- tulevikus Meesse ost, nais soost, kesksoost omadussõnad Jaatav ja eitav ts. vormid Küsisõnad; Kuhu? Kus? Millal? Mis kell? Määrsõnad | 2 | 8 |
Ajaga seotud sõnavara | ||||
Kuupäev | ||||
Nädalapäevad | ||||
Arvamuse avaldamine | ||||
Hobid | ||||
T.3 | Kohvikus | Ts.( СВ, НСВ) | 2 | 10 |
Kohvikus tellimine | Küsisõnad: Kui kaua?Millal? Mis kellast kellani? Millega? Kui palju? Mitu? | |||
Kohvikus valimine | ||||
Valimine | ||||
Roogade nimetused | ||||
·Erinevad vestlusteemad lauas | ||||
T.4 | Pere sõidab puhkama | Eessõnade (B,HA,И3,C,K,У,OT) kasutamine nimisõnadega (при, у, под, от, в, вы, про, пере, за, про, от) kasutamine tegusõnades | 2 | 10 |
Perekonnaseis | ||||
Rahvuste nimetused | ||||
Pereliikmed | ||||
Rõõmu väljendamine | ||||
Arvamuse ja soovi avaldamine | ||||
T.5 | Tööle asumine | Arvsõnade käsutamine Tegusõnade vormid (причастие и деепричастие) Küsisõnad: Kellena? Omadussõnade algvõrre,keskvõrre, ülivõrre | 2 | 10 |
Haridus ja eriala | ||||
Tööga seotud sõnavara | ||||
T.6 | Telefonikõned | Küsisõnad: Keda? Kellega? Millest? Ts.tuleviku vormid | 4 | 10 |
Viisakuse väljendamine | ||||
Telefonifraaside kasutamine | ||||
T.7 | Kutsun külla Teeküsimine Küllakutsu Teejuhatamine Õnnitlemine | ts. нести- носить, вести- водить, везти- возить Küsisõnad:Kelle juurde?Keda? Millega? Eessõnad ( üle,läbi) | 4 | 10 |
Käskiv kõneviis | ||||
T.8 | Dialoogid võõraste inimestega | Tagasõnade (-то и -нибудь) käsutamine asesõnades ja määrsõnades | 4 | 10 |
Kõikide teemade sõnavara ja vormide kasutamine, kinnistamine | ||||
Kokku: 98 auditoorset tundi | ||||
Iseseisev töö | ||||
Õppeühik | Töö sisu | Tundide arv | ||
Kirjutamine lugemine | Kuulamine, | |||
rääkimine | ||||
1-8 teema | Iseseisev töö sõnavara, väljenditega. Grammatika harjutused.CD plaatide kuulamine ja aktiivne rääkimine | 12 | 22 |
Kokku tunde: 122
1. astme lõpetanud isiku vene keele oskus on elementaarne.Tema sõnavara ulatub 2000 sõnani. Isik saab hakkama suhtlusega igapäevastes olukordades. Tema kõne on katkendlik. Foneetilised eksimised sagedased. Kõnes esinevad vead, kuid suudab end siiski arusaadavaks teha vaid õpitud teemade ulatuses.Väljendid on lihtsad. Kasutab lihtlauseid. Esitab lihtsaid küsimusi. Oskab rääkida endast, oma perest, lihtsamat teklefoni juttu Esidada lihtsamaid palveid, käske, kutsuda külla, helistada arstile jne. Sellel etapil omandab isik väga algelise kirjutamise oskuse. Grammatilised kategooriad:Tg СВ- НСВ, eessõnad, ja nende kasutamine, asesõnad, määrsõnad.
VENE KEELE AINEKAVA
Keskaste
Teema nr | Kõne- ja sõnavara arendusteemad | Grammatika käsitlus | Tundide arv | |
---|---|---|---|---|
Kuulamine | Rääkimine Kirjutamine Lugemine | |||
T.9 | Iga elu on ajalugu | Isikunimed Ees-ja perekonnanimede käänamine Isikuliste asesõnade käänamine Omastavad asesõnad Omadussõna käänamine | 8 | 16 |
Juhuslik inimene | Küsisõnad:Kellest?Millest? Kelle oma? | |||
Arutame teise inimese elu | Kelle omad? | |||
Küll on iseloom | ||||
Millest sõltub saatus? | ||||
T.10 | Elu päevast päeva: eile,täna,homme | Omadussõna võrdlusastmed (algvõrre,keskvõrre,ülivõrre) Arvsõnad (järgarvsõnad) + põhiarvsõnad:один,два Määrsõna:как? Omadussõna lühivormid Ся-lõpulised tegusõnad | 6 | 12 |
Arutame päeva sündmusi | ||||
Räägime meeleolust,mulje-test,tunnetest | ||||
Teatame oma plaanidest | ||||
Proekt internet-küsitlus | ||||
T.11 | Huvialad | TS:увлекаться,развлекаться, вовлекать,привлекать внимание Aspekti tähendus ka kasutamine Eitus ja aspekt Signaalsõna (долго,регулярно, обычно,часто,редко, постоянно)+imp aspekt | 6 | 12 |
Spordi-ja huvialad | ||||
Klubi valimine | ||||
Mängud | ||||
Kuulutused-kutsed (kirjutamine ja vastamine) | ||||
T.12 | Stiil see on inimene | TS: TKV ja KKV moodustamine Modaalsõnad: нужно,надо, можно,нельзя…+инфинитив Omadus-ja määrsõna võrdlus- astmed Küsiv-siduv asesõna который | 6 | 12 |
Mis on stiil? | ||||
Teha komplimente ja vastata nendele | ||||
Kauba valimine | ||||
Toote tutvustamine | ||||
Kauba reklaam | ||||
Arutelu:kas mehed ja naised suhtuvad ühesuguselt riideesemetesse? | ||||
T.13 | Elukestev õpe | Küsimused:благодаря чему?, из-за чего? Umbisikuline tegumood Teonimi( понимание, поступление,регистрация, обучение,стажировка) | 5 | 10 |
Õppida pole kunagi hilja | ||||
Kuidas valida õppeasutust? | ||||
Järelpärimine õppeasutusse | ||||
Haridus ja karäär | ||||
Arutelu: koolitus välismaal | ||||
T.14 | Televisioon ja arvuti: sõbrad või vaenlased? | Küsimused: o чём? предпочитаю что? чему? для кого?для чего?чем? | 5 | 10 |
Dialoog-küsitlus (saated,filmid,la-vastajad jne) | между кем?чем? | |||
Mida võiv näha televisoorist ja leida internetist? | Nimisõnad -ость (правдивость, | |||
Suhtlusportaali kasutamisjuhis | актуальность,живость, глупость) | |||
Arutelu:kas oled televiisori ja arvuti sõltlane | Kõneviiside kordamine | |||
Tele-ja arvutireklaam | TS:включать-включить | |||
выключать-выключить | ||||
переключать-переключить | ||||
T.15 | Kordamine on tarkuse ema | Rollimängud grammatiliste vormidega | 2 | 4 |
Kõikide teemade sõnavara ja vormide kasutamine, kinnistamine |
Kokku: 120 aditoorset tundi
Iseseisev töö
Õppeühik | Töö sisu | Tundide arv | |
---|---|---|---|
Kirjutamine lugemine | Kuulamine, | ||
rääkimine | |||
9-15 teema | Iseseisev töö sõnavara, väljenditega. Grammatika harjutused.CD plaatide kuulamine ja aktiivne rääkimine | 12 | 22 |
Kokku tunde: 154
Keskastme lõpetanud isik tuleb hästi toime igapäevaste kõneolukordadega. Ta on võimeline nõu andma, soovitama, kahetsust väljendama, tegema komplimente, esitama palveid (töö ja perekond, vabaaja sisustamine, eelistused ostudel, reisimistel ). Orienteerub hästi eriala puudutavates küsimustes. Ta on võimeline haarama vestluses initsiatiivi.Tema kõne on selge ja arusaadav. Oma kõnes kasutab palju fraseoloogilisi väljendeid ning kõnekäände. Murdetunnustega kõne võib valmistada raskusi. Ta suudab kirjutada ametlikke kirju, pikemaid arutlusi olme-ja tööteemadel. Isik suudab mõista põhijoontes erialaseid ja ametialaseid tekste. Isik valdab u. 5000 sõna ja keskseid tarindeid.Võib esineda ebatäpsusi keerulisemate konstruktsioonide kasutamisel.
Kasutatud kirjandus: 1.М.И.Вознесенская,И.М.Гончар,Т.И.Попова,Н.Л.Федотова Русское поле Книга для студента+рабочая тетрадь+СД Санкт-Петербург,2008 2.Елена Раудла Русский язык-мой друг и помощник Таллинн,2007 3.К.А.Рогова «Поехали» Москва,2008 4.Ютта Шмидт Грамматика русского языка Таллинн,2003 5.М. П. Аксенова Русский язык по-новому Санкт-Петербург, 2000 6. Е. М. Степанова Русский язык для всех Москва, 1994 7. В.Т. Костоморов Русский язык для иностранных студентов Москва, 1980 8. Л. В. Миллер Жили-были Санкт-Петербург, 2000