SAKSA KEELE AINEKAVA
A1-A2
Töötame audiokursusega ning osa õppetöö ajast on seotud kuulamistreeninguga,mis aitab õppijal õppida kuulama saksa keele kõnekeelt.
Ka kodus tuleb õppijal teha tööd kassettidega (see osa on ära näidatud iseseisva töö tabelis) Õpilane saab õppematerjali, kuhu kuuluvad kuulamiseks kassetid ja raamat. Õpetaja on suunaja rollis ning aitab alatedvusesse talletatud materjali muuta aktiivseks vastavate harjutuste ja mängudega.
T1 | Guten Morgen | Eessõnad : mit, zu, aus , in ja artiklid | 6 | 6 |
---|---|---|---|---|
Tervitamine | Küsisõnad | |||
Tutvumine | Asesõnad | |||
Isikuandmed Perekonnaliikmed | Tegusõnad : wohnenkommen,gehen, bleibei, heiben,nehmen, fahren, arbeiten | |||
Elukoht | ||||
Numbrid kuni 12ni | ||||
Aeg | ||||
T2 | Wir bekommen Besuch | Määrav artikkel | 6 | 6 |
Nädalapäevad | Tegusõna : haben fahren , schen | |||
Aastaajad | Modaalverbid ning nende pööramine | |||
Kuidas käsi käib? | Lauseehitus. | |||
Linnaga tutvus. | Sõnade järjekord otseses ja kaudses kõnes ning küsilauses | |||
Transpordiliigid | Viisakust väljendavad laused | |||
T3 | Wie komme ich dorthin? | Käänded ning artiklid / dativ, akkusativ | 6 | 6 |
Mis päev täna on? | Eessõnad : über, durch , auf | |||
Asukoht | Nõrga- ja tugevaastmelised tegusõnad | |||
Teeküsimine | Käskivakõneviisi “Teie” vorm | |||
Sõit transpordis | Isikulised asesõnad /dativ, akkusativ/ mir, diz | |||
Teejuhatamine kaugel, lähedal, paremale, vasakule | ||||
Kellaaeg | ||||
T4 | Rongijaamas | Sõnade järjekord küsimuses | 6 | 6 |
Info saamine | Arvsõnad 1-100 | |||
Pileti ostmine | Warten auf+Akk | |||
Saatmine | Ankommen+Dat | |||
Ootamine | Ametlik aja teatamine | |||
Rongi hilinemine | Kõnekeelsed variandid | |||
Nõusolek | Tegusõnad : wissen, brauchen | |||
T5 | Meine Familie am Telefon | Nimisõna ainsus ja mitmus | 6 | 6 |
Telefonivestlus | Asesõnad akkusativis ja genetivis | |||
Haigused | Ajamäärus | |||
Koduloomad | Nimisõna dativis ja akkusativis | |||
Kokkulepe | ||||
Kiri | ||||
Päevakava | ||||
T6 | Am Telefon | Keeldumine lauses : nicht, nie, nichts, kein | 6 | 6 |
Kohtumine | Modaalverbide minevikuvormid: sollen, müssen | |||
Restoranis /menüü, tellimus, kogused/ | ||||
Maitseomadused | ||||
Söögiajad | ||||
T7 | Zu Hause . Im Supermarkt. An der Kasse | Dativ ja akkusativ küsilausetes | 6 | 6 |
Kodutööd | Tegusõnad: liegen-legen | |||
Ostud toidupoest | stehen-stellen | |||
Toiduainete nimetused | nõrgaastmelised meessoost nimisõnad | |||
Kogused | Kogust väljendavate nimisõnade kasutamine | |||
Tasumine | ||||
T8 | Bank und Postamt | Eessõnad akkusativis –für | 6 | 6 |
Rahakaardi vormistamine | Käskiv kõneviis | |||
Kviitungi alusel raha saamine | Määrsõnad | |||
Automaadi kasutamine | ||||
Arve avamine | ||||
Postimajas markide ja ümbrikute ostmine | ||||
Paki saatmine ja saamine | ||||
Telefonikõned | ||||
T9 | Wer deckt den Tisch | Omadussõnade võrdlusastmed | 6 | 6 |
Ilm | Omastav asesõna | |||
Vaheaeg | Eessõna: ohne | |||
Nõud ja lauakatmine | Doch ja denn kasutamine | |||
Lauakõnelused | Tegusõna: lassen | |||
T10 | Beim Art | Tegusõna : dürfen+infinitiiv | 6 | 6 |
Arsti poole pöördumine | Hatte, war | |||
Registreerimine | Eessõna: gegen, seit | |||
Kehaosad | ||||
Arsti käsklused | ||||
Haigused ja ravi | ||||
Apteegis, retsept, ravimi tarvitamine |
Kokku: 120 tundi auditoorset
Iseseisev töö
Töötame audiokursusega ning osa õppetöö ajast on seotud kuulamistreeninguga,mis aitab õppijal õppida kuulama saksa keele kõnekeelt.
Ka kodus tuleb õppijal teha tööd kassettidega (see osa on ära näidatud iseseisva töö tabelis) Õpilane saab õppematerjali, kuhu kuuluvad kuulamiseks kassetid ja raamat. Õpetaja on suunaja rollis ning aitab alatedvusesse talletatud materjali muuta aktiivseks vastavate harjutuste ja mängudega.
Õppeühik | Töö sisu | Tundide arv | |
---|---|---|---|
Kirjutamine lugemine | Kuulamine, rääkimine | ||
1-10 teema | Iseseisev töö sõnavara, väljenditega. Grammatika harjutused. Kassettide kuulamine ja aktiivne rääkimine | 15 | 20 |
Kokku tunde: 155
1. astme lõpetanud isiku saksa keele oskus on elementaarne ja väga piiratud.Isik saab hakkama suhtlemisega ainult tuttavates olukordades ning algelisel tasemel. Tema kõne on katkendlik ja konarlik. Kõnes esinevad vead, kuid suudab end siiski arusaadavaks teha vaid õpitud teemade ulatuses.Väljendid on lihtsad. Kasutab lihtlauseid. Esitab lihtsaid küsimusi. Oskab rääkida endast, oma perest, päevaplaanist. Esidada lihtsamaid palveid, käske, kutsuda külla, helistada arstile jne. Sellel etapil omandab isik väga algelise kirjutamise oskuse.Grammatilised kategooriad: eessõnad nende kasutamine, isikuline ja omastav määrsõnad, küsisõnad, nimisõnad, tegusõnade lihtvormid. I astme lõpetanul ei ole veel iseseisva suhtleja taset Isik saab esmased ja väga algelised teadmised saksa keelest. Sellele etapile tulevad inimesed, kellel puudub üldse või on väga minimaalne saksa keele oskus.
Kasutatav õppematerjal : Firmasiseselt koostatud audiokursus
- Немецкий для начинающих. Базовый курс. Концепция и программа. Москва. Новая школа, 1995
- Deutsche Sprachlehre für Ausländer Grammatik und Übungsbuch Moskva, 1999
B1
Teema nr | Kõne-ja sõnavara arendusteemad | Grammatika käsitlus | Tundide arv | |
---|---|---|---|---|
Kuulamine | Rääkimine kirjutamine | |||
lugemine | ||||
T1 | Zu Hause Beim Bäcker Beim Fleischer | Tulevik | 6 | 6 |
Kõnekonstruktsioonid ostmiseks ja maksmiseks | Järg –ja põhiarvsõnad | |||
Soovid, kahtlused, nõuanded | Dativ +eessõnad | |||
Toit, pakkumine, pakkimine | Omastav asesõna nimisõna ja asesõna asetu | |||
Dativ lausetes | ||||
T2 | An der Tankstelle | Suunda ja kohta näitavad eessõnad | 6 | 6 |
Am Unfallort | Põhjalik töö eesõnadega: bei, aus, von, nach, zu, mit | |||
Tankla ning tankimisega seotud probleemid | Akkusativis ja Dativis tegusõna sich | |||
Kuidas sõita? | Minevik- Perfekt | |||
Linnaplaan | ||||
Igapäevased sõidud ühistranspordis | ||||
Õnnetuse kirjeldamine | ||||
Kindlustus | ||||
Remont | ||||
T3 | Der Umzug | Abitegusõna minevikus | 6 | 6 |
Koht. Linn. Maa | Partizip II –kesksõna | |||
Korteri kirjeldus | Ebareeglipärased tegusõnad | |||
Õnnitlused. Rõõmu ja mure väljendamine | ||||
Kolimine Soolaleivapidu | ||||
T4 | Zu Hause | Omadussõnade käänamine | 6 | 6 |
Im Kaufhaus | Omadussõna kui kesksõna | |||
Rõivad | Küsimus-Welch……? | |||
Suurus, värv, kirjeldus | Was für……….? | |||
Riietumine | Wie…………..? | |||
Lisandis | ||||
Riideesemete ostmine, proovimine, valik, tasumine | ||||
T5 | Im Reisebüro | Omadussõnade käänamine | 6 | 6 |
Meri. Maad. Saared | Kesk-ja ülivõrre | |||
Broneerimine | Omadussõnade kui määr-või kesksõna | |||
Puhkuse koha valik | Eessõna zwischen/ koht, aeg, suund/ | |||
Räägime ilmast | Eesõnad: in, vor, nach, seit | |||
Ärasõit. Saabumine ööbimine | ||||
T6 | Der Yeburtstag | Umbisikuline teguviis | 6 | 6 |
Õnnitlused | Olevik ja minevik | |||
Kodused eeltööd külaliste vastuvõtuks | Tegija määramine | |||
Küllakutse . Kingitused | Jede, welche, solche | |||
T7 | Am Abend | Minevikuaeg – Präteritum | 6 | 6 |
Vaba aeg ja tegevused | Moodustamine | |||
Plaanide arutlused | Ebareeglipärased ja moodaalverbid | |||
Kino, film, teater | Tg: mögen | |||
Piletite broneerimine. Väljaost | ||||
arvamuse väljendamine | ||||
Hobid | ||||
Sport võib olla ohtlik | ||||
T8 | Reisevorbereitung | Kõrvallause | 6 | 6 |
Vaba aeg ja tegevused | Sidesõnad weil, wenn, als | |||
Plaanide arutlused | Küsimused Wer, Was, Wem | |||
Kino, film, teater | Sõnade järjekord | |||
Piletite broneerimine. Väljaost | ||||
arvamuse väljendamine | ||||
Hobid | ||||
T9 | Schüler | Kõrvallause | 6 | 6 |
Kooliesemed | Sidesõna- dass | |||
Eksamiteks valmistumine | Määrsõnade käänamine | |||
Oma valiku põhjendamine | ||||
Prognoos | ||||
Plaanid tulevikuks | ||||
Avaldused tööleasumiseks | ||||
T10 | In der Freizeit | Kõrvallause | 6 | 6 |
Vaheaeg, puhkus | Sidesõna- bevor | |||
Hobid ja huvid | ||||
Televisooniprogramm | ||||
Kokkulepe Läbirääkimised |
Kokku: 120 auditoorset tundi
Iseseisev töö
Õppeühik | Töö sisu | Tundide arv | |
---|---|---|---|
Kirjutamine lugemine | Kuulamine, rääkimine | ||
1-10 teema | Iseseisev töö sõnavara, väljenditega. Grammatika harjutused. Kassettide kuulamine ja aktiivne rääkimine | 15 | 20 |
Kokku tunde: 155
2. astme lõpetanud isiku saksa keele oskus on sellisel tasemel, et ta tuleb toime vestlustes tuttavatel teemadel /on olemas oskus õnnitleda, ennast esitleda, pöörduda oma probleemidga, tänada, tellida jne/ Oskab telefoni teel seletada probleemi, panna end kirja, ütelda ära jne/ Sellel etapil saavutatakse iseseisva suhtleja tase. Isik suudab arusaadavalt väljendada oma soove, soovitada, küsida nõu. Teemadevalikul saab ta hakkama ikkagi vaid igapäevaste teemadega ( kauplus, reisibüroos,tänaval, ühistranspordis ). Oma kõnes on võimeline kasutama mõningaid idioome. Kasutab omapoolseid lihtsaid kommentaare. Lausete konstruktsioonid on lihtsad.
Isik saab aru normaalsest kõnest võõral teemal üldjoontes.
Ta mõistab loetud teksti sisu, suudab seda edasi anda oma sõnades.
Kirjutamiseoskus on siiski veel elementaarne- ta suudab kirjutada lühikesi teateid igapäevastel teemadel ( kutsuda külla, kinno, soovitada osta, teatada haigusest ) ning täita ankeete. Isik valdab tarbekeele struktuure ja tema sõnavara on umbes 2500 sõna, millest 1000 on tuumiksõna.
Grammatilised kategooriad: liitlaused, mineviku käsitlus, eessõnad omadussõnade võrdlusastmed. Tuleviku käsitlus. Sõnade järjekord.